Teksti suurus

Reavahe

Kontrastsus

Kommenteeri

Tutvume RIKS juhtimiskeskusega

Ilmselt on kõik RIKS kliendid saanud teavitusi planeeritud hooldustöödest RIKSis, kus võib lugeda: "Kui Teil tekib küsimusi, siis palun võtke ühendust RIKSi Juhtimiskeskusega telefonil +372 699 1111".
Täna avab juhtimiskeskuse grupi juht Taavi Kallas meile piltlikult öeldes juhtimiskeskuse uksed ja tutvustab kokkuvõtlikult, kes või mis on RIKS juhtimiskeskus, millega seal igapäevaselt tegeletakse ja kuidas saab juhtimiskeskus olla abiks RIKS klientidele ja koostööpartneritele.

RIKS ühtne juhtimiskeskus loodi 2013. aastal, eesmärgiga hoida seires RIKSi kõrge toimepidevusega teenuseid. Juhtimiskeskuse töö on tagatud 24/7 läbi aasta ning koos grupijuhiga töötab seal 11 inimest.

Juhtimiskeskuse operaatorite tegevusel on oluline roll RIKSis ning nad on oma olemuselt suhteliselt ainulaadsed! Mõned faktid juhtimiskeskuse ja operaatorite töö kohta:
  • juhtimiskeskus on esmane kontaktpunkt meie teenustega seotud tõrgetest teavitamisel, tehniliste või üldiste päringute ja abi- või infopäringute korral;
  • juhtimiskeskuse operaator jälgib teenuste toimepidevust (seadmeruumide ja tugijaamade temperatuur, niiskus, elektritoide, andmesideühendused jne) ja konsulteerib kasutajaid teenuste kasutamisel tekkivate küsimuste lahendamisel;
  • operaator dokumenteerib vahetuse jooksul esinenud rikked, häired, sündmused, suhtleb teenusepakkujatega ja kasutajate keskustega.
  • mereside teenuse osas edastavad RIKS juhtimiskeskuse operaatorid Eesti Vabariigi vastutusalas oleval merealal laevadele navigatsioonilist ja meteoroloogilist teavet, vahendavad meditsiinikonsultatsiooni kui ka tavakõnesid ultralühilaine ja lühilaine sagedusalas.
  • mitmed endised RIKS juhtimiskeskuse operaatorid on majasiseselt karjääriredelil edasi liikunud nt mereside-, kõneside- ja IT osakonda. Kõige kõrgema lennuga juhtimiskeskuse operaator on olnud ilmselt praegune RIKS kvaliteedi- ja teeninduseosakonna juhataja :)

Oma kogemusi operaatorina jagas meiega Viivika, kes on üks pikaajalisemaid operaatoreid RIKSis.
Viivika, mis teeb Sinu jaoks juhtimiskeskuse operaatori töö huvitavaks ja ainulaadseks?

"Juhtimiskeskuse töö teeb huvitavaks see, et ükski päev ei ole eelmisega sarnane. Me jälgime erinevaid teenuseid, lahendame erinevaid olukordasid ja kogu tegevus peab mahtuma kokkulepitud teenusetaseme ajalimiitidesse. Ainuke rutiinsem tegevus, mille toimumisajad on igapäevaselt ja aasta aastalt samad, on mereside eetriteadete ajad, välja arvatud tormihoiatused, mis edastatakse meile vastavalt olukorrale ja lähevad kohe ka eetrisse."


"Me peame alati kõigeks nüüd ja kohe valmis olema, õnneks on vahetuses korraga kaks operaatorit ja saame omavahel vajadusel tekkivaid küsimusi arutada ja siis toimetada."


"Mereside kõnede vahendamisega on aegade jooksul tõesti palju värvikat olnud, kuid kõik kahjuks ei kannata "trükivalgust". Üks meeldejäävaim seik juhtus paar aastat tagasi, kui üks väike jaht jäi ette suure laeva teele ning hüüdis eetris merevalvekeskust, aga nemad ei kuulnud. Siis sain vahendada jahi ja merevalvekeskuse infot mõlemale osapoolele. Jõulude ajal helistas ükskord üks isehakanud jõuluvana ja hüüdis telefoni: "Ho-ho-hoo...ho-ho-hoo...Merry Christmas!"
Mereside on ikka hingelähedane ja omane ning ajaga on tekkinud ka palju tuttavaid, kes merd sõidavad. Samas on mereside eeter väga „vaikseks“ jäänud võrreldes aegade tagusega, kuna mobiilide levi on järjest parem ja sellega saab kiiremini suheldud. Seda küll rohkem rannikualadel, sest mida kaugemale merel, seda vähem on mobiililevi. Kõige õigem oleks üldse merel olles kasutada VHF raadiosidet."

Kui küsisin Viivikalt, kuidas ta end öövahetustes ärksana hoiab, vastas ta:
"Vahetustega tööl olen käinud ka enne RIKSi, nii et mulle see sobib. Öises vahetuses saab ikka kohvi joodud ja teadmine, et peale öövahetust saab nautida mitut vaba päeva, hoiab mind üleval :)"

On sul mingeid soovitusi meie klientidele, kuidas te kõige efektiivsemalt neid aidata saate?
"Kirjalikul teel pöördumised annavad meile natuke rohkem aega mõelda ja siis on ka must-valgel kirjas, mis on kliendi mureks ja ei ole võimalust, et olulised detailid läheks telefonis kaotsi. Telefoni teel eeldatakse kiireid vastuseid, kuid kuna oleme nö vahendaja rollis, siis alati ei saa neid vastuseid nii kiirelt anda, kui sooviks. "

Täname Taavit ja Viivikat RIKS juhtimiskeskuse ja operaatorite töö tutvustamise eest!

RIKS 24/7 juhtimiskeskus
keskus@riks.ee
telefon (+372) 699-1111



Lisa kommentaar

Email again:
Vaegnägijatele